Program Kelas SD Program Kelas 9 Program Kelas 10 Program Kelas 11 Program Kelas 12 Program Alumni
sabda ngajar
Zenius-X merupakan program belajar dari kelas 6 SD - 12 SMA dan alumni yang percaya kepada pentingnya pembelajaran yang benar dan efektif dalam pendidikan.
Latar belakang kami adalah pendidikan dan teknologi, serta fokus kami pada pelajar dari kelas 6 SD - 12 SMA dan alumni. Sesuai dengan moto Xtreme Transformation, kami menyampaikan pembelajaran yang efektif untuk mencapai perubahan yang signifikan pada kecerdasan seorang pelajar.
Zenius-X is a learning programme designed for 6rd - 12th graders and alumni who believes in the importance of effective learning and proper method in education.
Our backgrounds are education and technology, which are focused on the 6rd - 12th graders as well as alumni. In accordance with our motto Xtreme Transformation, we deliver effective learning to achieve significant development in the intelligence of a student.
aisyah
Aisyah Gunung, Alumnus SMAN 28 Jakarta, STEI ITB
Awalnya waktu gw denger zenius belajar dari basic dan ngebentuk pola pikir, gw mikirnya buang2 waktu & gak efektif. Ternyata gw salah besar. Hehe. Zenius tuh emang beneran ngebikin cerdas dan berpikir benar. Efek sampingnya, gw diterima deh di STEI ITB lewat USM 1
"One of the most important values of a good education is in helping us to make better decisions each day, since our life is nothing more than the path taken by our decisions we made in the past" [Zenius Education]
benefit
Usaha kami adalah membantu kamu anda agar
dapat :
  1. Diterima di Perguruan Tinggi Negeri unggulan
  2. Lulus ke SMA favorit
  3. Lolos dari remedial dan peningkatan nilai rapor di sekolah
  4. Mengalami peningkatan IQ dan kecerdasan umum lainnya
Our business helps you to :
  1. Get accepted in leading state universities
  2. Enter top high schools
  3. Pass school examination above the predetermined score and improve students scores in the school report
  4. Increase students IQ and general knowledge
Kami juga mempunyai kualitas standar ideal dalam Program Zenius-X, yaitu membuat kamu :
  1. Mempunyai mental yang kuat, landasan berpikir yang benar, dan pemahaman ilmu yang mendalam
  2. Efektif dalam belajar secara akademik dan dalam bersosialisasi
We have ideal standard of quality in Zenius-X programme, which leads you to:
  1. Possess a strong mentality, a correct platform of thinking, and a deep mastering of knowledge
  2. Learn effectively in both academic and social life
fierly
Fierly Eliza , Siswi SMAN 8 Jakarta
Zenius is different. Trust me. Its not just about how to get good grades at school or about the shortcut to get into the university you want. Its about learning and knowledge. I can ask and discuss anything that bothers my mind such as discuss the universe, history, science, etc. At Zenius, I get somethings different that make me smart and study effectively. So, if you want to have all of that, this is a right choice for you.
"Educations purpose is to replace an empty mind with an open mind" [Malcolm Forbes]
kelebihan
  1. Tutor-tutor yang berasal dari PTN ternama seperti ITB, UI, dan PTN top lainnya, klik di sini untuk melihat tutor.
  2. Metode belajar yang berfokus pada konsep, klik di sini untuk melihat demo belajar.
  3. Penggunaan bahasa yang mudah dipahami saat di kelas.
  4. Penggunaan teknologi dalam belajar online melalui www.zenius.net yang berisi video-video pembahasan materi pelajaran
  5. Kegiatan penunjang belajar seperti games, baca buku, nonton film, dan lain-lain yang dapat meningkatkan kecerdasan pelajar.
Jika kamu tertarik dengan apa yang kami berikan, silahkan pilih program kelas di navigasi sebelah kiri.
  1. Our tutors, who are graduates or students from reputable state universities such as ITB, UI, and other top universities. Click here to see the tutor.
  2. Our learning method that focuses on concept. Click here to see a learning demo.
  3. The use of language in the classroom that is easily understood.
  4. Our utilisation of technology by online learning through www.zenius.net, which contains videos that delivering the school subjects.
  5. Our learning support activities such as games, reading books, movies, etc. that can improve the intelligence of students
If you are interested in our values, please select the appropriate programme for your class in the left navigation.
lia
Aprilia Azhari Dewi, Siswi SMAN 8 Jakarta
Zenius yeahh!!!! One thing that makes me want to join zenius-x because they teach me like no other does. Ya ya ya, everyone said the same things in every promoting course, but like people said, youll never know till you try it yourself. Biasanya gue jarang bgt nyimak pelajaran di sekolah. One day, waktu hari senin pagi, gue ada ulangan dan gue belum ngerti apa-apa. Trus gue dateng kesini minggu pagi buat tambahan belajar. Dengan adanya tambahan ini gue bisa ngejar ketinggalan gue. If you think I said the same old plain thing, then why dont you prove it yourself?
Terima kasih telah mengunjungi website kami. Kami berharap akan menjadi kesempatan yang berguna kalau kamu mau mengenal kami lebih dekat melalui filosofi Zenius-X, tujuan Zenius-X, atau melalui pengajar dan tim kami.
Kalau kamu mempunyai pertanyaan atau ingin menyampaikan beberapa ide serta gagasan untuk membantu pembelajaran di program ini, silahkan klik hubungi kami.
Thank you for visiting our website. We certainly hope that this will be a good resource if you know us more closely through the philosophy of Zenius-X, the purpose of Zenius-X, and our faculty or team.
If you have further questions or would like to express some ideas and initiatives to support the learning in this program, please click contact us.
"An investment in knowledge pays the best interest" [Benjamin Franklin]